Cursus Marketing van je boek op social media toegevoegd
Een droom is uitgekomen: je hebt je eerste boek (bijna) af! Maar hoe zorg je er nu voor dat het boek bij jouw doelgroep terechtkomt? Social media is niet meer weg te denken uit onze samenleving en bij uitstek het middel om je boek onder de aandacht te brengen. Maar hoe doe je dat nou goed? Hoe maak je mooie en opvallende content voor het juiste medium? Schrijfdocent en online specialist Inge Pietjouw neemt je mee in de wondere wereld van social media.
Als auteur ben je (over het algemeen) geen online marketeer. Promotie van je boek is echter wel iets wat bij het schrijverschap hoort, ook als je daarin geen professional bent. Dat hoef je niet te zijn om succes te hebben op social media. Het helpt al enorm om te weten welke social media er zijn, waar je doelgroep te vinden is en hoe je die doelgroep kunt bereiken. Met een gedegen basiskennis kun jij jouw eigen social media-strategie uitwerken en gebruiken om meer potentiële lezers voor jouw verhalen te vinden.
Wat ga ik leren?
- Bepalen welk social media-platform geschikt is voor jouw boodschap
- Jezelf als auteur ‘branden’
- Een social media-strategie bepalen
- Hoe je goede content voor social media maakt. Met tekst, foto én video
- Adverteren op social media
Reacties